Photobucket

MY MEMORY

Suweileh 2009....catatan Memoriku Last Year Slideshow: Ezrul’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Jordan was created by TripAdvisor. See another Jordan slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.

DEMIRTAS AQUARIUM

Wednesday, June 10, 2009

PERGORBANAN DAN KASIH SAYANG







Setiap kali bertemunya jalan cuti sekolah , aku sudah gusar memikirkan arah perjalananku yang biasanya aku sibuk dengan kerja - kerja sekolah. Namun sebagai penutup hari persekolahan pada kali ini. Seperti biasa saya mengadakan sedikit jamuan perpisahan bagi murid-murid yang melibatkan diri dengan persembahan nasyid,bacaan doa dan juga bercerita sebagai terima kasih saya dalam menggunakan waktu mereka bersama ayah, ibu rakan-rakan dan sesiapa sahaja yang saya rasa saya mencuri waktu mereka.
Namun ketika majlis ini dinikmati dengan penuh keriangan . Anuar Hadi terus menyapa "Ustaz bukalah hadiah pemberian dari seorang yang misteri tu". Terus saya menoleh ke arah hadiah tersebut dan mencapainya terus saya bukakan hadiah misteri tersebut. Alangkah terkejutnya saya puisi yang saya cipta sempena Hari Guru tahun ini telah dikadkan dengan begitu cantik dan ianya untuk dihadiahkan kepada murid-murid yang terlibat dalam nasyid,bacaan doa dan juga bercerita. Dimana mereka ini adalah dibawah tanggungjawab saya. Tidak ada lagi bicara dari mulut saya melainkan titisan airmata diatas penghargaan semua ini untuk saya.Shukran ummu Anuar Hadi.

1 comment:

Anti Agni said...

salam abg ezrul...

nice post

Salam,

Kami merupakan perkerja2 (hampir 100 org) dari Agni Energie, sebuah kilang di Shah Alam yang telah diberhentikan tanpa gaji dan pampasan.

Syarikat kami merupakan syarikat luar negara cuba untuk melarikan diri ke luar negara.

Bantulah kami.

Lawat BLOG kami dan jadi FOLLOWER kami.

Kerjasama anda amat kami perlukan... sangat2....

http://agni-inc.blogspot.com/